Maandag 29/11/2021

Crèche in Zonhoven ontruimd wegens gas in bovenliggende flat

Een kinderdagverblijf in Zonhoven is vanochtend ontruimd, nadat er in het appartement boven de crèche een gasgeur was waargenomen. In het appartement van de bewoner erboven stroomde gas uit twee gasflessen. Op dat ogenblik waren twee kinderen aanwezig in het dagverblijf in de Waardstraat. De bewoner van het appartement werd met een zware gasintoxicatie naar het Sint-Franciscusziekenhuis in Heusden-Zolder overgebracht.

De brandweer van Hasselt kwam ter plaatse om het gebouw te verluchten en de gasflessen te verwijderen. De kinderen werden buiten opgevangen en vervolgens door hun ouders afgehaald. Het parket van Hasselt werd niet ingelicht over het incident. Vermoedelijk is er dus geen kwaad opzet mee gemoeid. De man zou de twee gasflessen aan enkele toestellen gekoppeld hebben en daarbij zou iets misgelopen zijn. (belga/dm)

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234