Vrijdag 17/09/2021

Computerprobleem bij fiscus: terugbetaling op verkeerde rekeningnummer gestort

null Beeld PHOTO_NEWS
Beeld PHOTO_NEWS

De fiscus kampt met informaticaproblemen. Het probleem stelt zich bij de belastingplichtigen die bij hun aangifte een nieuw rekeningnummer hebben opgegeven waarop ze geld moeten terugbetaald krijgen. Bij de registratie van dat nummer is iets misgegaan, zodat het geld op de verkeerde rekening wordt gestort. Dat berichten de Sudpresse-kranten.

Volgens de FOD Financiën kan het probleem voor vertraging zorgen bij de terugbetaling. De fiscus vraagt belastingplichtigen die denken dat ze in het bovengenoemde geval verkeren om na te gaan of het rekeningnummer correct staat aangegeven op hun aanslagbiljet.

Als dat niet het geval is kunnen ze een aanpassing vragen tot de datum die op hun aanslagbiljet vermeld staat om de berekening te betwisten. Als die periode achter de rug is vraagt de FOD Financiën om het correcte rekeningnummer in te geven via de website MyMinfin, of om een brief te sturen met het artikelnummer van de belasting (op de achterkant van het aanslagbiljet) en het goede rekeningnummer, met bijvoeging van een kopie van de identiteitskaart.

undefined

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234