Dinsdag 06/12/2022

Coca-Cola verdient goed aan kleinere verpakkingen

null Beeld GETTY
Beeld GETTY

Frisdrankmaker Coca-Cola zet sinds kort stevig in op het promoten van kleinere blikjes en flesjes. Met succes: de kleine verpakkingen stijgen snel in populariteit en leveren meer geld op.

Lange tijd zette Coca-Cola in op grote verpakkingen, waarbij de frisdrank-fabrikant op een gegeven moment zelfs 3-liter flessen introduceerde. Maar de tijd is veranderd: consumenten zijn meer bezig met hun gezondheid en willen minder frisdrank drinken.

Na de introductie van Cola Light, Zero en Life, zet de frisdrankfabrikant nu vol in op kleinere verpakkingen, die je vaker en met minder schuldgevoel kunt drinken. De miniblikjes en kleine flesjes zijn al een paar jaar verkrijgbaar, maar Coca-Cola promoot ze nu agressiever en zet ze op een betere plaats in de supermarkt. "Gedurende vele jaren hebben we reclame gemaakt voor verpakkingen die te groot waren. Dat is een van de redenen waarom we nu haast maken met het promoten van de kleinere verpakkingen," zei CEO Muthar Kent tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers.

Kleine blikjes zijn duurder
Daarbij legde hij uit dat in Amerika blikjes van 0,5 liter voor gemiddeld 31 cent worden verkocht, terwijl de miniblikjes van 22cl voor 40 cent de winkel uit gaan. De frisdrankfabrikant maakte het afgelopen kwartaal 20% meer winst dan in dezelfde periode vorig jaar.

null Beeld cocacolabelgium.be
Beeld cocacolabelgium.be

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234