Zondag 20/09/2020

Club Brugge en Microsoft België werken samen aan unieke digitale fanervaring

Beeld Photo News

Landskampioen Club Brugge en Microsoft willen de fans van blauw-zwart nog dichter bij de club brengen. Via een digitaal platform op basis van de Microsoft Cloud zal de club veel persoonlijker kunnen communiceren met zijn fans, hen laten genieten van unieke ervaringen en toelaten hun passie te delen met de rest van het blauwzwarte legioen. De samenwerking, die gisteren aangekondigd werd in de marge van de voorstelling van het nieuwe shirt en team voor het seizoen 2016-2017, is uniek in België en illustreert hoe digitale transformatie ook in de sportwereld aan belang wint.

"Club Brugge heeft de grootste en trouwste fanbasis in België en is daar bijzonder trots op", klinkt het vandaag in een persbericht op de website van de landskampioen. "Vandaag heeft Club Brugge 200.000 unieke websitebezoekers per maand en 84.000 app-gebruikers. Dit bewijst dat het vandaag al succesvol inzet op digitale communicatie. Club Brugge wilde digitale technologie inzetten om het engagement met de fans te verhogen en Microsoft bleek de ideale partner".

"Voetbalbeleving is veel meer geworden dan één wedstrijd in het stadion per week. Onze fans willen alles weten over wat leeft bij hun favoriete club en spelers, 24/7, waar en wanneer zij het willen", zegt Vincent Mannaert, CEO bij Club Brugge. Om daarop te kunnen inspelen, zetten Club Brugge en Microsoft samen een digitaal cloudplatform op waarmee Club zijn fans beter wil leren kennen en waarmee club beter wil begrijpen wat hun wensen en voorkeuren zijn. Zo wil Club Brugge zijn fans een unieke en gepersonaliseerde digitale beleving op maat aanbieden. Via de mobiele app en de website zullen de fans zowel in het stadion als daarbuiten toegang krijgen tot nieuwe diensten en informatie, zoals exclusieve digitale content, gepersonaliseerde nieuwsberichten en commerciële aanbiedingen, en specifieke wedstrijden en acties.

Dankzij het partnership zal Club Brugge ook kunnen genieten van de ervaring en de kennis van Microsoft in de sportwereld. Microsoft investeerde onder andere in een Global Sport Innovation Center in Madrid, waar het kennis samenbrengt rond hoe innovatieve technologie de sportindustrie kan ondersteunen en vernieuwen. Het centrum vormt ook een community van klanten, partners en diverse sport start-ups, waar nu ook Club Brugge zal worden in opgenomen.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234