Maandag 17/06/2019

Celebrities zetten een rode neus op voor het goede doel

Model Lara Stone met haar echtgenoot acteur en komiek David Walliams Beeld GETTY

Vandaag is het 'Red Nose Day' in het Verenigd Koninkrijk. Een dag waarop de Britten allerlei acties op poten zetten om geld in te zamelen voor het goede doel. Ook Britse celebrities dragen hun steentje bij aan 'Red Nose Day'.

'Red Nose Day' is een initiatief van Comic Relief, een non-profit organisatie die werd opgericht in 1985 en het ingezamelde geld besteedt aan goede doelen in eigen land en in Afrika. Iedereen kan acties organiseren, zolang het maar geld opbrengt voor de liefdadigheidsorganisatie. Ook Britse celebrities organiseren hun eigen acties of promoten het evenement.

Zo zamelt comédienne Miranda Hart geld in door gedurende 'Mad March' elke dag een uitdaging aan te gaan in een andere stad. Ze organiseerde bijvoorbeeld een hondenshow met rondes als 'hond die het meest op zijn baasje lijkt' waar ze ook zelf aan deelnam.

Cameron en One Direction
Boysband One Direction mocht het officiële 'Red Nose Day' lied opnemen, een mash-up van 'One Way or Another' van Blondie en 'Teenage Kicks' van The Undertones. Premier David Cameron speelde zelfs een gastrol in de videoclip.

Spicegirl Mel C vaart samen met enkele andere (voor ons minder) bekende Britten 100 kilometer van de rivier Zambezi af om zo 1 miljoen pond in te zamelen voor kinderen in Zambia.

Funny for money
De grote finale van de actie is vanavond te zien op BBC 1. Bekende Britse komieken zoals Alan Carr, David Walliams en Russell Brand presenteren samen de liveshow 'Funny for Money' waarin de verschillende acties worden overlopen en sketches aan bod komen. Jessie J zal zich live laten kaalscheren en Rowan Atkinson zal een act doen als de aartsbisschop van Canterbury.

Comic Relief zamelde tijdens de editie van vorig jaar meer dan 86 miljoen euro in voor het goede doel.

Simon Cowell op een theatervoorstelling ten voordele van Comic Relief Beeld GETTY
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
© 2019 MEDIALAAN nv - alle rechten voorbehouden