Zondag 19/09/2021

NieuwsToerisme

Campagne moet weer buitenlandse toeristen naar Vlaamse kunststeden lokken

Het Gravensteen in Gent. Beeld BELGAIMAGE
Het Gravensteen in Gent.Beeld BELGAIMAGE

Toerisme Vlaanderen lanceert een campagne om weer buitenlandse toeristen naar de Vlaamse kunststeden te lokken. Die steden hebben het bijzonder zwaar gehad omdat ze het in hoofdzaak moeten hebben van buitenlandse toeristen en zakenreizigers, zegt Vlaams minister van Toerisme Zuhal Demir (N-VA).

De campagne zal drie jaar lopen en de troeven van Brugge, Gent, Antwerpen, Mechelen en Leuven internationaal in de kijker zetten, zegt Demir. Ze trekt er 3 miljoen euro voor uit, afkomstig uit de relancepot van de regering. In een eerste fase wordt gemikt op de buurlanden, later in de zomer zal Toerisme Vlaanderen ook in de Spaanse en Italiaanse vijver vissen.

Vorige maand was er al een campagne via sociale media, waarbij buitenlandse influencers werden ingeschakeld. Deze maand starten advertentiecampagnes in grote kranten in de buurlanden, vooral gericht op reputatieversterking.

Vanaf eind juni zullen internationale toeristen actief worden gelokt. Daarvoor zette Toerisme Vlaanderen een samenwerking op met boekingsplatform Expedia. Ook met de spoorwegmaatschappijen NS, Thalys en Deutsche Bahn zijn er samenwerkingen. Vanaf oktober zullen de kunststeden ook als congresbestemming in de kijker worden gezet.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234