Woensdag 23/10/2019

Citymarketing

Burgemeester De Wever stelt nieuwe baseline voor: 't Stad is voortaan atypisch

Bart De Wever bij de nieuwe slogan Beeld Wouter Van Vooren

 Antwerps burgemeester Bart Dewever (N-VA) stelt een nieuwe baseline voor zijn stad voor. 'Atypisch', moet Antwerpen voor de niet-Antwerpenaars promoten.

De slagzin is citymarketing voor gebruik buiten de stadsgrenzen. "De voorbije jaren heeft de Antwerpse citymarketing de Antwerpenaars opnieuw trots gemaakt op hun stad. Nu wil het stadsbestuur de kwaliteiten van Antwerpen ook promoten buiten de stadsgrenzen", leest de promotekst. "Daarbij staan vier thema's centraal: stad aan de stroom, innovatieve kennisstad, creatieve stad en metropool op mensenmaat."

De vier thema's komen samen in één beeld: Antwerpen is een stad vol dingen die "net iets anders zijn dan elders". 'Atypisch Antwerpen' wordt het unieke profiel waarmee de stad naar buiten zal treden. Zo wil ze bezoekers, bedrijven en 'brains' overtuigen van de troeven van Antwerpen.Opvallend in de campagne is de prik naar de NMBS. Een foto van het station krijgt de tekst mee: "Een station dat meer prijzen wint voor schoonheid dan voor stiptheid".

Van je burgemeester moet je het hebben.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234