Bugatti Veyron neemt afscheid
Na tien jaar is het verhaal van de Bugatti Veyron afgelopen. Op het Autosalon van Genève in maart wordt de allerlaatste Veyron onthuld. Waarschijnlijk gaat het om een speciale versie van de Grand Sport Vitesse, een wagen met 1200 PK onder de motorkap.
De superexclusieve sportwagen was niet echt een schot in de roos, althans wat de verkoop betreft. De bedoeling was om niet meer dan 450 exemplaren te verkopen: 300 coupés en 150 roadsters. De verkoop draaide echter niet zoals verwacht en de Veyron werd een hele dure aangelegenheid voor Volkswagen, het moederbedrijf van Bugatti.
In 2013 berekende The Economist dat het concern op iedere Veyron meer dan 4,6 miljoen euro verliest, nochtans bedroeg de kostprijs van een bolide meer dan 1,5 miljoen euro.
Het ziet er niet naar uit dat er een opvolger komt voor de Veyron. Merkdirecteur Wolfgang Dürheimer zegt dat het heel lang duurt om een volgende Bugatti te ontwikkelen, omdat de prestaties van een opvolger nóg veel beter moeten zijn dan de Veyron.