Vrijdag 13/12/2019

Video

Broederlijk Delen haalt 3,4 miljoen euro op

Beeld vmma

Broederlijk Delen sluit zijn jaarlijkse vastencampagne af met een opbrengst van 3,4 miljoen euro. Dit jaar stond de campagne in het teken van de situatie in het Afrikaanse Burkina Faso. "We zijn tevreden met dit mooie resultaat", zegt Lieve Herijgers, directeur van Broederlijk Delen.

De focus van de campagne lag op de droogte in Burkina Faso. "Stort regen voor Burkina Faso", luidde de slogan. Mensen werden aangespoord om een emoji van een wolkje met regen of het woordje 'regen' te sturen naar een speciaal sms-nummer. Olympisch kampioene Elodie Ouedraogo was ambassadrice van de actie.

Het voorbije weekend heeft Broederlijk Delen de campagne afgesloten. Volgens de prognose op basis van de huidige resultaten bedraagt de opbrengst zo'n 3,4 miljoen euro.

Directeur Lieve Herijgers: "We zijn tevreden met dit mooie resultaat. De situatie in het Afrikaanse Burkina Faso raakte vele Vlamingen. Samen met enkele lokale organisaties strijdt Broederlijk Delen er tegen ongelijkheid en willen we zo op termijn honger voorkomen. Een bemoedigend teken voor alle ngo's die op een structurele manier aan ontwikkelingssamenwerking doen."

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234