Britten vallen voor 'onze' speculoospasta: 'crack in a jar' vliegt van de rekken
'Onze' speculoospasta verovert nu ook de Britse markt. Het product van Lotus Bakeries vliegt er van de rekken. In een jaar tijd nam de verkoop toe met 529 procent.
Biscoff Spread, zo heet de speculoospasta aan de overkant van het Kanaal. Het product blijkt een stevige favoriet bij de Britten, die verslingerd zijn aan de caloriebom. Omdat de pasta zo verslavend is, kreeg hij er de bijnaam 'crack in a jar'.
Volgens Lotus Bakeries nam de verkoop in de Britse supermarktketen Sainsbury's in een jaar toe met 529 procent. De verkoop van de crunchy versie, die ook bij ons verkrijgbaar is, steeg het afgelopen jaar met 276 procent. Ook in de keten Waitrose gingen de cijfers spectaculair de hoogte in.
Dit interview met bedenkster Els Scheepers, die het product uitvond voor het tv-programma 'De bedenkers', haalt nu ook de Britse media: