Maandag 30/01/2023

Britten vallen voor 'onze' speculoospasta: 'crack in a jar' vliegt van de rekken

null Beeld PHOTO_NEWS
Beeld PHOTO_NEWS

'Onze' speculoospasta verovert nu ook de Britse markt. Het product van Lotus Bakeries vliegt er van de rekken. In een jaar tijd nam de verkoop toe met 529 procent.

Jill Casters

Biscoff Spread, zo heet de speculoospasta aan de overkant van het Kanaal. Het product blijkt een stevige favoriet bij de Britten, die verslingerd zijn aan de caloriebom. Omdat de pasta zo verslavend is, kreeg hij er de bijnaam 'crack in a jar'.

Volgens Lotus Bakeries nam de verkoop in de Britse supermarktketen Sainsbury's in een jaar toe met 529 procent. De verkoop van de crunchy versie, die ook bij ons verkrijgbaar is, steeg het afgelopen jaar met 276 procent. Ook in de keten Waitrose gingen de cijfers spectaculair de hoogte in.

Dit interview met bedenkster Els Scheepers, die het product uitvond voor het tv-programma 'De bedenkers', haalt nu ook de Britse media:

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234