Donderdag 05/12/2019

Britse Aldi-reclame verboden

Beeld PHOTO_NEWS

De Duitse discounter Aldi moet in Groot-Brittannië een reclameboodschap intrekken na een klacht van de Britse concurrent Tesco. In de advertentie belooft Aldi klanten dat ze wekelijks geld kunnen besparen door over te stappen naar de Duitse supermarktketen.

Volgens Tesco zijn de gebruikte gegevens evenwel verouderd en misleidend. De keten diende een klacht in bij de Britse reclame-autoriteit. Die oordeelt dat Aldi ten gronde gelijk heeft door te stellen dat klanten kunnen besparen, maar dat de campagne in detail misleidend is. Aldi legt zich neer bij de beslissing.

De Duitse discounters Aldi en Lidl zijn in Groot-Brittannië aan een forse opmars bezig, ten koste van marktaandeel van de Britse concurrenten. In september kondigde Aldi aan het aantal Britse filialen tegen 2020 te verdubbelen tot meer dan duizend.

Eerder dit jaar werd al een advertentie van Aldi verboden na een klacht van concurrent Asda.



Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234