BREXIT
Brit geeft spaargeld uit aan advertentie in krant om iedereen wakker te schudden
Laurence Taylor, gefrustreerd door de desinformatie in het politieke debat over de Brexit, besloot om een volledige pagina advertentieruimte aan te kopen in de Britse krant Metro. Hij liet een taartdiagram drukken die aangeeft hoe klein de impact van migranten is op de totale bevolking van het Verenigd Koninkrijk.
Het Brexit-debat wordt overschaduwd door het migratiethema, waarbij beide partijen nogal met cijfers goochelen en dat heeft Laurence Taylor aangezet om een pagina te kopen bij de Britse krant.
"Ik ben het zat om naar Cameron, Farage en komiek Boris te luisteren", vertelt Taylor in de Britse krant die 1,3 miljoen lezers bereikt. "Ik ben de leugens en de enge verhalen beu."
Taylor benadrukt dat kiezers zelf de feiten moeten bekijken. "Stem 'Remain' of 'Leave' die keuze is aan jullie, maar baseer je stem op feiten."
De man betaalde de advertentie uit zijn eigen zak omdat hij zich zo hard stoort aan de desinformatie en retoriek over migranten.
Op Twitter krijgt Laurence Taylor heel wat lof voor zijn advertentie in Metro.
Laurence Taylor you absolute hero! pic.twitter.com/KPJ67ZM4Ts
— Jamie Osman (@jamieosman) 24 juni 2016
Laurence Taylor whoever you are! #TheRealMVP #VoteRemain pic.twitter.com/pqN9R5yWRk
— R (@rdj__) 24 juni 2016