✦
brieven
De Big Mac-generatie
Een kleine enquête onder leeftijdsgenoten levert weinig enthousiasme voor het leveren van nieuwe plaatsen in de kinderopvang (DM 5/4). 'Ik ben blij dat de kleinkinderen komen, maar zeer blij als ze weer gaan' is het adagium. De sandwichgeneratie moet moderner en ze moet voortaan transformeren in de Big Mac-generatie.
Nog meer zorg geven, opnieuw de sleur van de kleine kinderen, nooit vrij: niemand droomt van zo'n oude dag. Dat men de oma's aanspreekt, bewijst dat de nood groot is. Maar een creatievere oplossing is nodig. Geen grijs haartje denkt eraan me opnieuw in luiers en flessen te storten.
L. Colpaert, Dendermonde
Bedrijfswagens
Het voorstel van de sociale partners om 'cash for cars' in te roepen voor werknemers of bedienden die het al goed gewend zijn om zich te verplaatsen met een bedrijfswagen, zal bitter weinig succes oogsten. Ik zie niet meteen veel vrijwilligers die hun wagen van het bedrijf zullen inruilen voor een kleinere, minder comfortabele wagen met een surplus van een abonnement voor het openbaar vervoer.
Ook al prenten de firma's het duidelijk in het hoofd van de werknemer dat het milieu hierdoor minder zal worden belast en dat dit de gezondheid van de mens ten goede komt. Een mooie bedrijfswagen is toch ook een zeker statussymbool.
E. Wolfs, Tremelo