Maandag 30/11/2020

Webwinkels

Bol.com stapt in online kledingverkoop om Amazon het hoofd te kunnen bieden

Pakjes worden voor verzending gesorteerd in het distributiecentrum van Bol.com.Beeld ANP

Bol.com stort zich begin komend jaar vol op het verkopen van kleding. De Nederlandse webwinkel van Ahold benadert bekende modemerken om het Amerikaanse Amazon straks het hoofd te kunnen bieden. Die onlinereus is groot in kleding en opent begin volgend jaar een complete Nederlandse webwinkel, zeggen ingewijden in de mode tegen het Financieele Dagblad (FD).

Er zouden gesprekken lopen tussen Bol.com en kledingmerken, waarbij namen als G-star en Tommy Hilfiger worden genoemd. De webwinkel zou zijn stap in merkkleding in januari groots aankondigen.

Daarmee wordt het druk op de markt voor modewebwinkels. Naast Bol.com en Amazon is ook het Duitse Zalando groot in onlinekleding. Sinds kort probeert ook Otto Group de Nederlandse markt te bestormen, met webwinkeldochter About You. Retailexperts verwachten een hevige concurrentiestrijd, waaronder het verlieslatende Wehkamp het meest te lijden zal hebben.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234