NieuwsEconomie
Belgische winkelketens promoten lokaal winkelen tijdens tweede ‘Bel Friday’-weekend
Komend weekend zetten 34 non-foodwinkelketens met de actie ‘Bel Friday’ het lokaal winkelen opnieuw in de kijker. De klant zal kunnen rekenen op attenties en promoties, zo deelden de initiatiefnemers mee.
Het doel van Bel Friday is om Belgische handelaars, hun medewerkers en hun klanten een weekend lang in de schijnwerpers te zetten om zo de Belgische economie te versterken. De eerste editie vond plaats tijdens het weekend van 1 november 2020, het weekend dat het land opnieuw in lockdown ging en de regels rond winkelen weer strenger werden.
Het tweede Bel Friday-weekend gaat van start op 5 maart 2021. Zowat 34 merken en retailers zetten deze keer hun schouders onder het project. De slogan van de campagne blijft ‘Hier, daar gaan we samen voor’ en op 3 maart wordt via de website belfriday.be bekendgemaakt met welke acties elke retailer uitpakt. In het najaar volgt ook een derde editie van Bel Friday.
Een deel van de opbrengst van de eerste editie ging naar Rode Kruis België, en ook voor de tweede editie wordt samengewerkt met een goed doel, Bosalliantie. Het doel is om met het geld een speelbos van 5 hectare aan te leggen, op een centrale ligging in België die nog bepaald moet worden.