Zaterdag 16/10/2021

Belgen maken Superbowl-reclame

De Belgische regisseur Lieven Van Baelen heeft met het productiehuis Czar.be een reclamespot gemaakt die tijdens de Superbowl zal worden uitgezonden. Deze finale van het American football wordt aanstaande zondag gespeeld en is het meest bekeken programma ter wereld, na het WK voetbal. Maar liefst 300 miljoen mensen kijken ernaar.

De reclamespots die tijdens deze finale worden uitgezonden, zijn de laatste jaren een bijna even grote bezienswaardigheid geworden als de sport zelf. Een spotje is dan ook peperduur: maar liefst 2,4 miljoen dollar voor dertig seconden. Het spotje van Czar.be wordt gemaakt in opdracht van The Henry J. Kaiser Family foundation, een fondswervende organisatie die zich toespitst op de belangrijkste gezondheidsproblemen in de Verenigde Staten.

Dat de regisseur deze opdracht wist binnen te halen, is op zich al bijzonder. Nog frappanter is dat het spotje met een volledige Belgische ploeg in hartje Brussel is opgenomen en dat de postproductie in Belgische handen blijft, iets dat Amerikanen niet snel uit handen geven.

(AC)

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234