Maandag 28/11/2022

Bedrijven moeten bijdragen aan ombudsdienst

Bedrijven waartegen vaak een gegronde klacht is ingediend bij de consumentenombudsdienst, zullen een bijdrage moeten betalen. De ministerraad heeft daarover een voorstel van minister van Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V) goedgekeurd. Sinds juni 2015 kunnen consumenten en bedrijven die een conflict hebben bij de consumentenombudsdienst terecht om hun geschil uit te klaren via bemiddeling. De dienst is gratis, waardoor bedrijven minder geneigd zijn zelf een klachtendienst op te richten. Daarom wordt nu een bijdrage ingevoerd wanneer de klacht gegrond blijkt.

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234