Maandag 19/04/2021

Nieuws

Bedrijf achter Dove en Sunlight schrapt woord ‘normaal’ van verpakkingen

Het gebouw van Unilever in Rotterdam. Beeld EPA
Het gebouw van Unilever in Rotterdam.Beeld EPA

De Brits-Nederlandse producent van consumentengoederen Unilever schrapt het woord ‘normaal’ van alle verpakkingen en uit alle advertenties voor schoonheids- en verzorgingsproducten. Dat heeft het bedrijf aangekondigd.

Unilever - bekend van merken als Dove of Sunlight - wil zo "achterhaalde schoonheidsidealen" bannen en een inclusiever beeld van schoonheid uitdragen, klinkt het.

Volgens de producent blijkt uit onderzoek dat het gebruik van het woord ‘normaal’ om haar of huid te beschrijven, de meeste mensen het gevoel geeft te worden buitengesloten.

Ook zal het bedrijf de vorm, omvang, verhoudingen of huidskleur van een persoon niet langer digitaal aanpassen in haar merkadvertenties. Het aantal advertenties met mensen van diverse groepen die zijn ondervertegenwoordigd zal worden vergroot, aldus nog Unilever.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234