Vrijdag 23/04/2021

Banken BNPP Fortis en Fintro verlagen rentevoeten op onlinespaarrekening

undefined

Bij BNP Paribas Fortis en Fintro dalen vanaf 1 oktober enkele rentevoeten op de onlinespaarrekeningen. Ze zien zich daartoe genoodzaakt “in een context van een historisch lage korte- en langetermijnrente”, meldt BNP Paribas Fortis maandag.

Bij de Online Spaarrekening van BNP Paribas Fortis daalt de basisrentevoet vanaf 1 oktober van 1,50 procent naar 1,20 procent. De getrouwheidspremie blijft onveranderd op 0,30 procent.

Wie een Online Spaarrekening Premium heeft, ziet de getrouwheidspremie vanaf 1 oktober 2010 dalen van 1,5 naar 1 procent. Hier blijft de basisrentevoet behouden op 1 procent. Deze tarieven gelden als er minstens 12.500 euro op de Premiumspaarrekening staat.

De tarieven van de gewone Spaarrekening van BNP Paribas Fortis blijven ongewijzigd (een basisrentevoet van 1 procent en een getrouwheidspremie van 0,25 procent).

Bij Fintro, een netwerk van zelfstandige agenten dat deel uitmaakt van de groep BNP Paribas, zijn er gelijkaardige wijzigingen vanaf 1 oktober. De basisrentevoet voor de Online Spaarrekening daalt van 1,30 procent naar 1,20 procent en de getrouwheidspremie van 0,50 naar 0,30 procent.

Bij de Blue Select-spaarrekening daalt de basisrentevoet van 1 naar 0,60 procent. De getrouwheidspremie blijft 1,5 procent. De gewone spaarrekening houdt haar basisrentevoet van 1 procent en getrouwheidspremie van 0,25 procent.

Consument

Huismerken zetten hun opmars in distributie verder

De handel in België neemt weer toe. Vooral de huismerken, zowel in food als in non-food, winnen aandeel. De omzet van multimediaproducten steeg dit jaar 16 procent. De omzet in de telecomsector liep 13,3 procent terug. Dat blijkt uit de halfjaarlijkse enquête naar de handel door de sectorfederatie Fedis.

Er worden ook opnieuw meer voedingsproducten gekocht. Die trend wordt bevestigd door Nielsen. Het marketingbureau stelt vast dat het aandeel van de voeding in de private consumptie in 2009 voor het eerst in jaren weer is toegenomen. De voedingsomzet steeg in 2009 met 3,2 procent tot 22,4 miljard euro, aldus Nielsen.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234