Zondag 29/05/2022

Aveda bedwelmende (en milieuvriendelijke) geuren

Een beetje een buitenstaander, want niet zo antroposofisch en medisch van aard, is Aveda. Hoewel Aveda geen echt 'natuurzuiver' merk is, krijgt het hier toch een plaats. Aveda ontsproot in 1978 aan het brein van Oostenrijker Horst Rechelbacher, wereldreiziger en holist. Het begon allemaal met een idee om milieu, welzijn en schoonheid samen te brengen. In tegenstelling tot de andere merken die betrekkelijk weinig knowhow hebben op het gebied van haarverzorging, was Aveda in de eerste plaats een haarverzorgingsmerk voor professionals. In het Sanskriet betekent 'A-Veda' alwetendheid, de term komt uit de oude Indische geneeswijze Ayurveda. Holisme en evenwicht staan daarin centraal, en dat is net wat Rechelbacher wilde vertellen met zijn producten.

Intussen heeft Aveda ook een uitgebreid gamma schoonheidsproducten en geuren, lifestyleboetieks waar ook particulieren producten kunnen kopen en kuuroorden verspreid over de hele wereld. Fans kopen de producten uiteraard omdat ze milieuvriendelijk (bij Aveda kun je met je lege badzoutdoosje naar de winkel om het opnieuw te laten bijvullen) en ethisch verantwoord zijn, maar in de allereerste plaats verleiden de producten van Aveda door hun bedwelmende bloemen- en plantengeuren.

INFO www.aveda.com

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234