Donderdag 28/10/2021

Appartement onbewoonbaar na brand in Halle

In de Charles De Kosterlaan in Halle is gisteravond rond 21.30 uur brand ontstaan op de eerste verdieping van een flatgebouw. Het gebouw werd ontruimd, maar niemand raakte gewond. Het getroffen appartement is onbewoonbaar. Dat meldt de brandweer van Halle.

Het vuur was ontstaan in de keuken van het appartement. Die werd grotendeels vernield. In de rest van de flat was eveneens schade.

Even was er opschudding toen bleek dat de bewoonster en haar baby spoorloos waren. Kort nadien werd duidelijk dat ze veilig buiten waren geraakt en naar de buren waren gegaan. Een vijftal andere bewoners van het gebouw werd eveneens geëvacueerd. Ze moesten zowat een uur buiten blijven alvorens de situatie opnieuw was genormaliseerd.

De moeder en haar enkele maanden oude baby werden preventief naar het regionaal ziekenhuis Sint-Maria in Halle overgebracht.

Vermoedelijk ontstond het vuur door een pan die te lang op het vuur was blijven staan. De bewoners moeten voor de nabije toekomst een andere verblijfplaats zoeken.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234