Vrijdag 22/11/2019

Aan deze vijf zaken ergert de Vlaamse consument zich het meest

Beeld THINKSTOCK

Waar ergert u zich het meest aan als consument? Die vraag lanceerde Radio 2-presentator Sven Pichal enkele weken geleden voor programma 'De inspecteur'. Opdringerige callcenterverkopers, zo blijkt.

In totaal werden 1.475 Vlamingen bevraagd over hun grootste consumentenproblemen. Voor 40,5 procent van die bevraagden zorgen de agressieve verkoopmethoden van callcenterverkopers voor grote frustratie. Ook het feit dat callcenters te pas en te onpas bellen stoort.

Op de tweede plaats staat het contacteren van klantendiensten. 32,8 procent van de bevraagden ergeren zich aan lange wachttijden, onbeantwoorde telefoontjes en van het kastje naar de muur gestuurd worden.

De top drie wordt vervolledigd door het openbaar vervoer. De dienstregeling van bussen en treinen, bussen die te laat komen of niet komen opdragen, treinen die vertraging oplopen of worden afgeschaft, ... Het lijstje van klachten is lang. 30,7 procent van de ondervraagden zegt er hinder van te ondervinden.

De wegwerpmaatschappij - denk daarbij aan de steeds kortere levensduur van apparaten of de overdaad aan plastieken verpakkingen - stoort 27,4 procent van de ondervraagden. Misleidende reclame is een doorn in het oog bij 25,7 procent.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234