Woensdag 20/11/2019

3,4 miljoen euro voor campagne Burkina Faso

Broederlijk Delen sluit zijn vastencampagne af met een opbrengst van 3,4 miljoen euro. Dit jaar stond de campagne in het teken van de situatie in Burkina Faso. "We zijn tevreden met dit mooie resultaat", zegt Lieve Herijgers, directeur van Broederlijk Delen. De focus lag op de droogte in het Afrikaanse Sahel-land. "Stort regen voor Burkina Faso", luidde de slogan. Mensen werden aangespoord om een emoji van een wolkje of het woord 'regen' te sms'en naar een speciaal nummer. Olympisch kampioene Elodie Ouedraogo was ambassadrice van de actie.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234