Woensdag 02/12/2020

3,4 miljoen euro voor campagne Burkina Faso

Broederlijk Delen sluit zijn vastencampagne af met een opbrengst van 3,4 miljoen euro. Dit jaar stond de campagne in het teken van de situatie in Burkina Faso. "We zijn tevreden met dit mooie resultaat", zegt Lieve Herijgers, directeur van Broederlijk Delen. De focus lag op de droogte in het Afrikaanse Sahel-land. "Stort regen voor Burkina Faso", luidde de slogan. Mensen werden aangespoord om een emoji van een wolkje of het woord 'regen' te sms'en naar een speciaal nummer. Olympisch kampioene Elodie Ouedraogo was ambassadrice van de actie.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234