Mode

Modeontwerpster Carolina Herrera: "Ik geloof niet in trends"

De Venezolaanse modeontwerpster Carolina Herrera zegt dat de modewereld weliswaar evolueert, maar dat de kern van de industrie – persoonlijke visie, kunstenaarschap en detail – onveranderd blijft. "Elegantie zal nooit uit de mode raken."

De mode en de manier waarop we winkelen, worden constant door elkaar geschud. Instagram en Facebook houden onze activiteiten in het oog en sturen ons gericht advertenties van shopbare spullen die we met een muisklik kunnen aankopen. Influencers met honderdduizenden volgers worden door merken betaald om kleren en accessoires te dragen en erover te schrijven op een manier die kijkers ertoe aanzet te kopen. Amazon verkoopt zowat alles: trouwjurken, autobanden, luiers.

Veel ontwerpers verlaten de traditionele seizoensopbouw en verkopen volgens het ‘zie nu, koop nu’-principe, waardoor klanten een stuk kunnen kopen zodra ze het op de catwalk spotten.

nieuws

cult

zine