Instashop

Hoe Instagram de nieuwe webshop wordt

Welkom in de Instashop

In 2017 was #Fashion, na #Love, de meest gebruikte hashtag op Instagram. 800 miljoen gebruikers posten samen dagelijks 95 miljoen foto’s en video’s. Intussen kun je haast alles wat je liket ook rechtstreeks kopen. Deze merken hebben daar als eerste hun weg in gevonden.

Wie in het pre-Instagram tijdperk een celebrity in een begerenswaardige outfit spotte, moest stapels magazines en websites afschuimen om – hopelijk – te ­ontdekken van welk merk de jurk of schoenen waren waar je zo verliefd op was geworden. Vandaag zoek je simpelweg de account van de A-lister in kwestie op Instagram, geef je een dubbele tik op de door hen geposte foto en verschijnen de getagde merken automatisch op je scherm.

Maar het zijn niet alleen de consumenten die hier voordeel uit halen, ook voor inkopers van boetieks en webshops is het dé tool om nieuwe en opkomende merken te spotten.

nieuws

cult

zine