Kunstbeurs

Vaarwel, saaie kunstbeurs. Independent Brussels wil met frisse toetsen ook millennials lokken

Saai, commercieel en ouderwets: het ging niet goed met het imago van de kunstbeurs. Independent Brussels wil daar verandering in brengen en mikt met live performances en ‘experiences’ ook op de millennial. 

Er was een tijd dat kunstbeurzen leuk en opwindend waren. Dat begon ergens in de 19e eeuw, toen rebelse impressionisten hun afgekraakte werken gewoon zelf verpatsten op de Salon des Refusés. Of in de jaren 70, toen voor elk verkocht kunstwerk een tienvoud aan gratis cocktails vloeide. 

Absurd is het dus niet om te hopen dat kunstbeurzen ook vandaag nog uitpakken met zulke zotte plannen – als je van één sector innovatie verwacht, moet het toch de kunst zijn? 

Share

‘We willen de balans houden tussen het shoppingaspect en het model van een expo’

Elisabeth Dee Oprichtster

Helaas, telkens weer zwaaien witte muren, afgeborstelde maatpakken en fikse prijskaartjes de plak.

nieuws

cult

zine