Voeding

Italiaans merk lanceert aanval op chocokoning Nutella

Barilla pakt uit met ‘duurzamere’ smeerpasta

1 Nutella is ook ons land heel geliefd. © REUTERS

Als het op choco aankomt, is Nutella de koning. In eigen land steekt het merk Barilla Nutella nu naar de kroon. Met een choco die, naar eigen zeggen, duurzaam is en geen palmolie bevat.

Loop bij ons even door de supermarktrekken en dan zijn de potten met pasta van het merk Nutella dominant aanwezig. In het thuisland Italië is de choco niets minder dan een nationaal symbool. Maar een ander Italiaans merk, Barilla, gaat nu in Italië met Nutella de strijd aan op het gebied van de choco.

Met de smeerpasta Pan di Stelle zegt Barilla een duurzamer alternatief te bieden voor de choco van Ferrero, het bedrijf achter het Nutella-merk. Als eerste verdwijnt zo de palmolie uit het klassieke recept; de cacao komt van een duurzame teelt.

nieuws

cult

zine