Sociale media

Unilever dreigt advertenties van Google en Facebook te halen

- Freek Evers - Bron: Eigen berichtgeving

Unilever, de op een na grootste adverteerder ter wereld, is het beu. Het dreigt ermee om niet meer te adverteren op Facebook en Google als zij blijven aanzetten tot haat, kinderen onvoldoende beschermen en verdeeldheid aanwakkeren. "De sector moet stoppen met slaapwandelen."

Keith Weed, marketingbaas bij Unilever en een absolute autoriteit in zijn vak, wond er gisteren geen doekjes om tijdens zijn toespraak op de jaarlijkse conferentie van het Interactive Advertising Bureau (IAB). Hij vindt dat het dringend tijd wordt dat Google en Facebook hun geweer van schouder veranderen en hun verantwoordelijkheid opnemen voor wat er fout loopt op hun platforms.

Context

Share

'Als een van de grootste adverteerders ter wereld kunnen we het ons niet veroorloven in een omgeving te adverteren waarin consumenten niet vertrouwen wat ze zien'

Keith Weed, marketingbaas bij Unilever

“Als een van de grootste adverteerders ter wereld kunnen we het ons niet veroorloven in een omgeving te adverteren waarin consumenten niet vertrouwen wat ze zien."

zine