Woensdag 21/10/2020

Aangeboden door Honda

Wat is dit?

'Aangeboden door Honda ...' is content gemaakt in opdracht van en betaald door een adverteerder, geproduceerd door de commerciele afdeling van DPG Media. De journalisten van De Morgen zijn hier niet bij betrokken.

Zeven argumenten waarom de Honda e je aandacht verdient

Beeld Honda

Wie plaats neemt in de Honda e, ontdekt meteen het beeldscherm dat over de volledige breedte doorloopt. Dit uniek en innovatief elektrisch voertuig pronkt met een paar 12,3” aanraakschermen en op de uiteinden een stel monitors voor de digitale buitenspiegels. Ontdek de visie erachter en nog veel meer!

Honda e ziet het breed
De dubbele 12,3” aanraakschermen maken dat de Honda e zich met een minimaal aantal knoppen laat bedienen. Twee gebruikers van de Honda e kunnen hun smartphone koppelen aan het infotainment systeem en ze via de aanraakschermen besturen, of nog eenvoudiger via de geïntegreerde stembesturing. Met de ‘My Honda’-app hou je ook op afstand altijd de volledige controle over je Honda e.

Digitale buitenspiegels
Bij de Honda e zijn de klassieke buitenspiegels vervangen door digitale exemplaren. Geen gadget, maar wel een doordachte keuze. De camera’s bieden minder luchtweerstand (-3,8%), wat het 100% elektrisch rijbereik ten goede komt. Bovendien verkleinen ze de dodehoek met -15%, een belangrijke bijdrage tot meer veiligheid op de weg. De ‘parking pilot’ tenslotte maakt van parkeren kinderspel.

Een wendbare auto voor de stad en erbuiten
De Honda e is met zijn 3,895 m lengte en 1,750 m breedte ideaal voor de stad, maar hij biedt vier inzittenden ook een comfortabel onderkomen voor langere ritten. Met zijn 8,60 m kleine draaicirkel toont de Honda e zich uiterst wendbaar onder alle omstandigheden.

100% elektrisch
De Honda e is gebouwd op een volledig nieuw platform, speciaal ontwikkeld voor elektrische auto’s. Het lithium-ion accupack met 35,5 kWh capaciteit ligt onder de vloer, zodat geen interieur- of kofferruimte verloren gaat. De Honda e heeft een rijbereik van 220 km volgens de strenge WLTP-meting.

Dankzij een frontaal bovenaan toegankelijke aansluiting kan de Honda e zowel via een type 2 AC connector of een CCS2 DC snellader opladen. In dat laatste geval volstaan 30 minuten voor 80% van de accucapaciteit.

Rijplezier zoals het een Honda betaamt
De elektromotor van de Honda e zit centraal op de achteras. Achterwielaandrijving in combinatie met een ideale 50:50 voor/achter gewichtsverhouding verleent de Honda e een uiterst sportief rijgedrag. Tel daarbij het zeer laag zwaartepunt (slechts 50 cm boven het wegdek), de ruim 110 kW (150 pk) motorvermogen en meer dan 300 Nm koppel, en dagelijks rijplezier is gegarandeerd.

De Honda e laat zich rijden met één enkele voet
De gloednieuwe, 100% elektrische Honda e heeft genoeg aan één enkel pedaal voor accelereren en remmen! Zijn ‘Single Pedal Control’ laat de auto remmen door het rechterpedaal los te laten.

Dubbele prijswinnaar
Een jury van 40 internationale experts bekroonde de 100% elektrische Honda e met de prestigieuze ‘Red Dot: Best of the Best 2020’ award en bovenop de ‘Red Dot 2020’ in de categorie ‘smart product’. Deze dubbele bekroning voor design erkent het baanbrekende en visionaire productdesign van de Honda e.

Maak zelf nader kennis met deze vooruitstrevende nieuwkomer. Boek hier een testrit met de Honda e of download nu de uitgebreide catalogus van de Honda e.

Beeld Honda

De journalisten van De Morgen zijn niet betrokken bij en niet verantwoordelijk voor de inhoud van dit artikel.

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234