binnenland

Weekbladen blijven lezers verliezen

- Bewerkt door: Toon Mast - Bron: Belga
1 © photo_news

De cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) kleuren opnieuw rood voor de Nederlandstalige weekbladen in België. Op enkele uitzonderingen na tekenden die allemaal verlies op. De CIM-cijfers hebben betrekking op de periode van juli 2012 tot juni 2013.

Heeft u vandaag nog een abonnement op één of meerdere weekbladen?

0% A Ja
0% B Nee
0% C Geen mening
Je stem werd niet geregistreerd. Gelieve nog eens te proberen.

De Nederlandstalige weekbladen verkochten in die periode 6.897 miljoen nummers, 3,16 procent of 224.946 exemplaren minder dan in dezelfde periode een jaar eerder. Het zijn opnieuw P-Magazine (-23 procent tot 34.854), Joepie (-19 procent tot 48.396) en Humo (-18 procent tot 150.232) die het zwaarst in het rood gaan.

Zowat alle grote weekbladen in Vlaanderen verloren lezers, behalve Tv Gids Primo, dat 9,5 procent vooruit ging naar 102.332 lezers. Tv Familie/Blik verloor 14,5 procent naar 90.635 exemplaren en Flair en Story gingen 13 procent achteruit tot respectievelijk 94.879 en 136.613.

Knack moest 5,8 procent prijsgeven tot 104.542. Kerk en Leven tot slot daalde 7,4 procent en kwam uit op 295.614 exemplaren.

Opvallende sterke stijgers bij de tweewekelijkse en maandelijkse magazines zijn Karaat Aalter-Deinze-Drongen dat 33 procent meer lezers kreeg tot 51.145, Ik ga bouwen, dat met 27 procent steeg tot 16.721 lezers en Autowereld, dat er met 12,5 procent op vooruit ging tot 15.390.

nieuws

cult

zine