Binnenland

"Niet enkel 'Johnny's' en hersenloos vermaak in Blankenberge"

Blankenberge is het beu: de badstad stelt een marketingplan op om af te rekenen met zijn imago van marginale badstad, waar de straten vollopen met 'Johnny's' met foute tatoeages in lelijke trainingspakken. Dat berichten de Coreliokranten vandaag.

"De perceptie over Blankenberge zit fout. Er is een immens verschil tussen de manier waarop mensen van buiten onze stad denken over Blankenberge, en de realiteit", zegt burgemeester Patrick De Klerck. "Het was hier vroeger slecht, dat geef ik toe. Maar nu al lang niet meer."

De stad doet nu een beroep op het Flanders District of Creativity, een denktank van de Vlaamse overheid, om dat beeld bij te stellen. Er wordt een citymarketingplan opgesteld om de troeven van Blankenberge in de verf te zetten.

"Omdat we die clichés zo hartsgrondig beu zijn", zegt De Klerck. "Dat we een verpauperde stad zijn bijvoorbeeld, waar alleen de toeristen uit de laagste sociale klassen naartoe komen. Dat het hier stikt van de Antwerpenaren. Dat het hier alleen 'Tien om te Zien' en hersenloos vermaak is. Wie dat nu nog denkt, kent onze stad niet."